x Путівник зброяра
путівник

Отже, ви вже маєте укладений державний контракт

Тепер потрібно зрозуміти, як його виконати? Давайте розберемо цей процес на кроки.

Крок 0.
Військова прийомка: що це і коли вона потрібна?

Так звана «військова прийомка» — це військове представництво державного замовника. Якщо не коротко, то військове представництво — це представництво держзамовника, яке контролює кожен процес на виробництві, який пов’язаний з виготовленням в рамках державних оборонних закупівель.

До вересня 2025 року «військова прийомка» функціонувала та забезпечувала реалізацію контрактів. Наказом Міністерства оборони України № 631 від 25.09.2025 "Про внесення зміни до Переліку органів військового управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України" створено Головне управління державного гарантування якості, метою якого є забезпечення реалізації контрактів, проте відповідальність за виконання контракту покладена на виробника.


Крок 1.
Закупівля комплектуючих та цільове використання коштів.

Щоб запустити виробництво техніки, виробнику необхідно закупити комплектуючі. Важливо на цьому етапі звернути увагу на цільове використання бюджетних коштів.


Для закупівлі комплектуючих за процедурою передбаченою Постановою № 1275, наразі немає вимоги щодо присутності управління гарнтування якості. А, отже, уся відповідальність та контроль закупівлі комплектуючих лягає виключно на плечі виробника. Проте застереження щодо нецільового використання коштів присутні і в цій процедурі.

Крок 2.
Виробництво.

Отже, виробник успішно отримав аванс, закупив комплектуючі і може запускати виробництво.

Крок 3.
Перегляд умов контракту.

Важливо розуміти, коли можуть бути переглянуті умови державного контракту.

  1. Якщо виробник виготовив менше, і є залишок коштів;
  2. Якщо сума за одиницю збільшилася.


Крок 4.
Процедура логістики.

Оскільки виробник ніколи не знає кінцевого пункту постачання, при підписанні контракту радимо звертати увагу на умови забезпечення логістики. Примітка для тих хто постачає через DOT-Chain Defence:

 • постачальник за 2-3 дні створює в системі Видаткову накладну (ВН) з орієнтовною датою поставки, обсягом товарів, місцем  зустрічі. 
• Точну адресу ВЧ та Постачальник будуть узгоджувати за кілька годин перед відвантаженням. Інформації про конкретну локації в системі не буде з міркувань безпеки. 
• В дату постачання ВЧ отримує товари від Постачальника, перевіряє і підписує ВН з вказанням обсягу отриманого товару.

Тепер компанії взаємодіють з системою через Кабінет постачальника, де можуть:

 • вносити залишки та обсяги поставок із зазначенням дат відвантаження;
 • отримувати інформацію про типи й кількість власних дронів, які резервують підрозділи;
 • відстежувати оцінки та коментарі від військових щодо своїх безпілотних систем; 
• опрацьовувати запити від військових щодо сервісного супроводу та вдосконалення продукції.


Крок 5.
Навчання.

Аби мати змогу використовувати техніку, такою технікою потрібно навчити користуватися кінцевого користувача. Тому рекомендуємо враховувати у вартість ціни контракту витрати на навчання.

Крок 6.
Рекламація. 

Важливий аспект: коли техніка передається від виробника до військових, надайте документально підтверджену гарантію якості військовому представництву, переконайтеся, що передача техніки чітко зафіксована документально. Це допоможе виключити можливі зловживання. Рекламація проводиться за умови представницького звернення, з документальним підтвердженням несправностей/поломок та підтвердженням їхнього походження.